Un mètode d’aprenentatge on la llengua estrangera s’aprèn mitjançant l’estudi de continguts que no són merament lingüístics. Així doncs la llengua esdevé una eina per adquirir altres coneixements i competències. D’aquesta manera es potencien simultàniament no només processos lingüístics sinó també cognitius.
Ja fa 20 anys que vam descobrir aquesta metodologia, i des d’aleshores ha format part de la nostra manera d’ensenyar l’anglès. L’aprenentatge funciona perquè la llengua esdevé una eina comunicativa amb una funcionalitat, per tant l’anglès s’utilitza d’una forma gairebé natural.
Per una banda, als materials que utilitzem a les nostres classes hi incloem unitats temàtiques i curriculars de contingut divers: científic, tecnològic, social, etc. Per una altra banda, durant el curs organitzem un projecte transversal de temàtica actual (ja sigui d’àmbit científic, artístic, literari, social, etc.), on hi participen tots els grups del centre. Creem activitats interdisciplinàries i fem que les classes que tenim al centre interactuïn entre elles amb uns objectius establerts i motivadors.
També organitzem activitats fora de les aules i l’anglès esdevé l’eina de comunicació. Són les nostres activitats Hands-on Clil o The Shed.